Superman’in Farklı Yüzleri...

Gönderen Eklentileri.Blogspot | 18:54 | , , | 35 yorum »


Tüm çizgi roman dünyasının en popüler ve tanınan karakterlerinden Superman ilk defa Haziran 1938’de ‘DC Comics #1’ dergisinde yayınlandı. Jery Siegel ve Joe Shuster tarafından yaratılan ‘Çelik Adam’ zamanla popüler kültürün en önemli parçalarından biri haline geldi. İşte Superman’in televizyon ve sinemadaki serüveni...

1948
Kirk Alyn, Superman’i canlandıran ilk aktördü. Teknik yetersizlikler nedeniyle Alyn asla uçarken görünmedi. 1999 yılında hayata veda eden Alyn, Christopher Revee’in oynadığı ‘Sürpermen’ filminde de Louis Lane’in babasını canlandırmıştı.

1951
Tam 104 bölüm süren ikinci Superman dizisi ‘Adventures of Superman’de pelerinli kahramanı George Reeves canlandırıyordu. Reeves, bu rolle kısa sürede çok popüler oldu, ancak herkes onu sadece Superman kılığında görmek istiyordu. Bu nedenle Hollywood’da başka elle tutulur bir rol edinemedi. 45 yaşında gerçekleşen esrarengiz ölümü de bu yüzden yaşadığı kariyer bunalımına bağlandı.

1978
Uzun bir aradan sonra Superman, Richard Donner’ın aynı adlı filmiyle beyazperdeye döndü. Superman’in yeni yüzü Christopher Reeve olmuştu ve attan düşüp felç geçirene kadar da üç filmde daha Superman’i o canlandırdı. Serinin ilk filmi hala sinema tarihinin en iyi çizgiroman uyarlamalarından biri olarak kabul ediliyor. Superman dendiği zaman hala akla gelen ilk isim olan Reeve, 10 Ekim 2004’te hayatını kaybetti.

1993
Superman’in televizyona dönüşü Dean Cain ile gerçekleşti. ‘Lois & Clark: The New Adventures of Superman’, adından da anlaşılacağı gibi sadece Superman’in maceralarına değil, Clark Kent’in Lois ile ilişkisine de odaklanıyordu.

2001
CNBC-e’de de yayınlanan Smallville, Superman dizileri arasında en uzun soluklu olanı. ABD’de hala devam eden dizide henüz ortada kostümlü bir Superman yok. Bu sefer Clark Kent’i Tom Welling canlandırıyor.

2006
Christopher Reeve’in geçirdiği kazadan sonra bir daha Superman için sinema filmi çekilmemişti. O nedenle herkes Superman’in yeni yüzünü merak ediyordu. Uzun arayışlardan sonra adı pek bilinmeyen bir aktörde, Brandon Routh da karar kılındı. Yönetmenliğini son yılların en önemli yönetmenlerinden Bryan Singer’ın yaptığı film tam anlamıyla beklentileri karşılayamasa da ikinci film için hazırlıklara başlandı.

(NTV)

http://smallvilledizi.blogspot.com/

35 yorum

  1. AddictedtoSmallville // 13 Kasım 2008 19:34  

    Superman ilk çizildiğinde,kel ve kötü bir karakter olarak çizilmiş. Dünyayı işgale gelen bir uzaylıymış :) sonra bakmışlar tutmuyor, senaryo değişmiş. O zamandan beride vurum Lex'e :D

  2. Adsız // 13 Kasım 2008 19:46  

    evet dediğin gibiymiş , kötü olması ilginç değilde , kel olması epey bi ilginç ve komikmiş doğrusu =)

    senaryonun tutmaması iyi olmuş =)

  3. AddictedtoSmallville // 13 Kasım 2008 20:40  

    hatta bir yerde resmini görmüştüm bulursam gönderiyim :D

  4. AddictedtoSmallville // 14 Kasım 2008 18:46  

    Doomsdayi bekleyen arkadaşlar gözünüz aydın 10.bölümde Doomsdaye merhaba diyoruz onun kadar iri olmasada oldukça benzer yapmışlar. Gözler kırmızı sakallar kemik falan :S, Chloe evleniyor, Lana geliyor ve düğünde ortalık karışıyor ve karşınızda DOOMSDAY

  5. AddictedtoSmallville // 14 Kasım 2008 18:52  

    Ayrıca 9.bölümde sanırım kale tekrar kuruluyor,Clark ile Jor-El konuşuyorlar falan, Clark baba diyor Jor-El'e,7. sezonda tüpten kaçan siyah bir madde vardıya kalede ortaya çıkıyor ve kaleyi karartıyor.Ve Kalenin tabanınde bir işaret beliriyor sanırım General Zod'un işareti valla sezon iyice heyecanlandı.

  6. Adsız // 14 Kasım 2008 19:15  

    sezon heyacanlıda lananın gelmesi herşeyi karıştırır gibi sankim ne güsel kafalarda lois clark ikilemi yarattılar şimdi lana gelince tam bi üçgen olur herhal

  7. AddictedtoSmallville // 14 Kasım 2008 19:18  

    sanırım o görünüp gidecek,bencede eğer Lois ile Clark arasında bişeyler olacaksa,Lana'nın gitmesi lazım yoksa Doomsday ile birlikte Dallas da izleriz.

  8. Eklentileri.Blogspot // 14 Kasım 2008 19:20  

    valla AddictedtoSmallville arkadaşımız ayaklı gazete gibi maşallah =) (mecazi bi şaka alınma sakın)

    doomsday için pek bilgim yok ama , lananın döneceği doğru,olaylar birbirine girecek gibi , senaristler umarım güzelcene toparlar herşeyi...

  9. AddictedtoSmallville // 14 Kasım 2008 19:24  

    hehe alınmam ben sen merak etme :D, 10.bölümün trailerini izledim Doomsdayi gördüm valla fena oldum :S.Clark'a okkalı bir tokat yerleştiriyor, trailerin sonunda aman anlatmıcam :D

  10. Eklentileri.Blogspot // 14 Kasım 2008 19:28  

    ben henüz izleyemedim , siteye ekliyeyim ozaman hemde izlemiş olurum =)

  11. Adsız // 14 Kasım 2008 19:30  

    buaraada bölüm nezamana kısmet admin

  12. Eklentileri.Blogspot // 14 Kasım 2008 19:37  

    baktım şimdidie doomsday etkileyici olmuş gerçektende , kafa olarak gerçeğine çok yakın..

    crazzy arkadaşım , bugün yarına eklerim bölümü alt yazıya bağlı herzamanki gibi

  13. AddictedtoSmallville // 14 Kasım 2008 19:51  

    değil mi ya gözler falan son sahneyi gördün dimi:D

  14. AddictedtoSmallville // 14 Kasım 2008 20:18  

    vay admin 10.bölümün trailerini koymuşsun... :)

  15. Eklentileri.Blogspot // 14 Kasım 2008 20:23  

    demiştim ya yukarda koyayım diye , hem herkez görmüş olsun...

  16. Adsız // 15 Kasım 2008 01:00  

    Doomsday'i bu kadar erken devreye sokucakları hiç aklıma gelmemişti.Malum Lana clarkın sırrını 6. sezonun sonlarında anca öğrenebilmişti gelişmeleri bu hızda giden bir dizide doomsday'in ancak sezon sonunda ortaya çıkacağını düşünüyodum.
    Olaylar bu kadar hızlı ilerlediğine göre bu sezon son olabilir.
    Şimdi 9. bölümü izleme hevesim kaçtı 10. bölüme takıldım kaldım.Uzun zamandır doomsdayi bekliyodum :)

  17. AddictedtoSmallville // 15 Kasım 2008 01:16  

    Obs bende beklemiyordum bu kadar erken olacağını, bence 9. bölüm için heveslen çünkü olaylar orada başlayacak sanırım :) Doomsday in sembollerinden falan bahsediliyor.

  18. Adsız // 15 Kasım 2008 01:34  

    Olayların başlama noktası normalde önemli tabi ama Doomsday'in Clark'a elinin tersiyle yapıstırdıgı sahneyi gördükten sonra benim için önemi kalmadı :))
    Ayrıca Lois,Clark ve Lana aşk üçgeninin sonucunuda merakla beklemekteyim :)

  19. Adsız // 15 Kasım 2008 01:40  

    muhabbetiniz bol olsun =)

    0bs arkadaşımın dediği gibi 10. bölüm yayınlanmamasına rağmen 9. bölümü geride bıraktı diyebilriz...

    ama sonuçta sıradan gitmekte yarar var , hiç bi ayrıntıyı atlamamak için...şu alt yazıda inş yarına yetişirse yarına izleriz..

  20. AddictedtoSmallville // 15 Kasım 2008 01:55  

    Diziyi ara sıra izleyen (8. sezonu hiç izlememiş) bir kız arkadaşa Doomsdayi ve aslında kim olduğunu söyledim,Sam Witwer'a baktı, bu adam Doomsday yapılır mı ya dedi :D.Ben 9. bölümü izledim bu arada :D başlarda sıkıcı gibi gelecek ama sonra çok heyecanlı olacak Jor-El efendi Kal-El'e Chloe için bir kıyak yapıyor ve bir süpriz var :D

  21. Adsız // 15 Kasım 2008 01:58  

    ben anca göz atabildim , ing pek iyi değil malesef =)

  22. Adsız // 16 Kasım 2008 15:21  

    hadı ya 2side gelsn artkkkk :D

    birdi bisi sorucam yenı fılm gelıor mu supermanın?

  23. Eklentileri.Blogspot // 16 Kasım 2008 15:35  

    2009 için konuşulan bi proje var adsız arkadaşım , büyük ihtimalle 2009da yeni projeye başlıyacaklar..hatta yeni filmde süperman rolunu tom wellinge oynatmayı düşünüyorlardı..halen bi netlik yok ama en geç 2011e yeni filmi izlemiş olacağız..

  24. Unknown // 16 Kasım 2008 17:45  

    Superman'in yeni filmi 2009 nisan yada mayısta gösterime giriyor! Filmden trailler yayınlanmaya başlandı...

  25. Adsız // 16 Kasım 2008 18:16  

    saol bılgılendırdıgınz ıcın tesekkurler

  26. Eklentileri.Blogspot // 17 Kasım 2008 00:04  

    legend arkadaşım kesin mayısta gösteri giriyo demiş , benim haberim yok gerçekten =)

    ama araştırdım bununla ilgili kesin bi bilgi bulamadım legend arkadaşım , eğer burayı okursan , link falan verirsen sevinirim...

  27. AddictedtoSmallville // 17 Kasım 2008 00:34  

    bende araştırdım şimdi merak ettim işte bazı linkler

    http://img444.imageshack.us/img444/1503/supermanpub2.jpg-bu afişi warner bros un sitesine baktım ama hiçbir bilgi bulamadım bir kaç yerde traileri var Bizzaro gözüküyor

    http://www.v-izle.com/izle/MpuizvlpFYw/SUPERMAN-THE-MAN-OF-STEEL-NEW-TRAILER-SEQUEL-2009

    bu da traileri bilmiyorum ne kadar doğru?

  28. Eklentileri.Blogspot // 17 Kasım 2008 01:01  

    videodaki görüntüler süpermanın 2006da son serisi Superman Returns'dan alınmış =) serinin en hayal kırıklığı yaratan filmiydi...

    benim bildiğin 2009da çekimlere başlancak sonlarına doğru, 2011 de vizyona girecek...yinede yanlışım varsa düzeltirsiniz arkadaşlar...

  29. AddictedtoSmallville // 17 Kasım 2008 01:23  

    o kısımlarını biliyorum hatta bende dedim yine keklediler bizi diye ama Bizzaroyu görünce bi Alla Alla dedim ama dediğim gibi Warner Bros'un sitesinde bununla ilgili birşey yok

  30. Eklentileri.Blogspot // 17 Kasım 2008 01:31  

    zamanla tam gerçeği öğrenecez hep beraber inş...tabi birde baş rolde tom weldingi oynatabilirlerse süpper olucak , hatta loisi erica oynasa =) lexi rosenbaum oynasa hiç fena olmazdı =) biraz fazla uçtum galiba ama tomun oynama ihtimali var en son görüşüyolardı sonra noldu bilmiyorum...

  31. Adsız // 17 Kasım 2008 21:25  

    ben bir sey soracaktm tum sıtede justice league gecıor nedır bu justice league bır bılgı alabılır mıyım acaba(anlamanı deıl dızıdekı ıcerıgını soruorm)

  32. Adsız // 18 Kasım 2008 00:03  

    biraz geç cevap veriyorum arkadaşım kusura bakma yeni gördüm yorumunu...

    aslına bakarsan cevap olarak ne verebileceğimi bulamadım , çünkü justice league nerde geçiyor halen çözebilmiş değilim...

  33. Adsız // 20 Kasım 2008 19:24  

    bazı yerlerdede justice league america diede gecior addictedtosmallville arkadasın cogu yazısında var o da bır goz atıp benı bılgılendırırse mutlu olurum

  34. AddictedtoSmallville // 20 Kasım 2008 19:34  

    tamam adsız arkadaşım sana söz veriyorum bu akşam Justice League Of America ile ilgili bir başlıkta bilgi vereceğim :)

  35. Adsız // 20 Kasım 2008 20:10  

    cok tesekkur ederm =)

Yorum Gönder

==> Küfür,hakaret,aşalayıcı sözlerden kaçınalım
==> Konu ile alakasız site reklamı yapmayalım
==> Yorumunuz için teşekkürler...